سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فوت و فن آرایش چشم ها روی پوست چرب

آیا پوست چربی دارید و نگران ریختن و پاک شدن آرایش چشمتان هستید؟
آیا ظاهر براق و چرب پشت پلک، هنگام آرایش آزارتان می دهد؟
پوست چربی دارید و نمی دانید چه خط چشم یا سایه چشمی روی پوستتان ماندگار است؟

پوست چرب و براق هم ظاهر ناخوشایند و آزاردهنده ای دارد و هم آرایش روی آن دوامی ندارد. خانم هایی که پوست چربی دارند، عمدتا از باز بودن منافذ پوست و چربی بیش از حد صورت ناراحت هستند.

بدتر و آزاردهنده تر از پیشانی، گونه و بینی چرب، پلک های چرب است، بسیاری از خانم ها ساعت ها آرایش می کنند، با این وجود بعد از چند ساعت می بینند بخشی از آرایششان ریخته یا پخش شده است.

دلیل تمامی این موارد پوست و پلک چرب است. چربی بیش از حد پشت پلک اجازه نمی دهد آرایش روی آن بماند.

از آن جایی که چشم ها در صورت مرکز توجه هستند و آرایش چشم ها نسبت به سایر اجزای صورت، تا حدی دشوارتر بوده و نیاز به رعایت اصول و روش خاص خود را دارد، حائز اهمیت تر است.

آشنایی با اصول و به قولی فوت و فن آرایش روی پوست چرب و استفاده از لوازم آرایشی درست، می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند.

فوت و فن آرایش چشم ها روی پوست چرب

در ادامه این مطلب برای آشنایی با نکات و فوت و فن های آرایش چشم روی پوست چرب با الانزا همراه باشید.

  • صورت و پلک ها را کاملا بشویید و تمیز کنید.

شاید شستن صورت و چشم ها پیش از میکاپ، امری به ظاهر ساده و پیش پا افتاده باشد، اما بایستی بدانید که این مرحله جزو اساسی ترین و مهم ترین مراحل به شمار می رود.

شست و شوی پلک ها قبل از آرایش، چربی روی پوست را کامل پاک کرده و پلک را تمیز و عاری از روغن و آلودگی می کند. در این حالت آرایش چشم روی پلک بهتر می نشیند، سایه چشم بهتر و تمیزتر روی پلک قرار گرفته، خط چشم ظریف و زیبا کشیده می شود و در مجموع میکاپ بی نظیرتری خواهید داشت.

برای این منظور چشم ها را با پنبه آغشته به محلول های پاک کننده چشم که فاقد چربی هستند، پاک کرده و سپس با آب ولرم بشویید. محلول های پاک کننده چشم که فاقد چربی هستند، به واسطه اینکه عاری از هرگونه روغن هستند، چربی پوست را تشدید نمی کنند.

  • کانسیلر را حذف کنید.

کانسیلرها از هر نوعی که باشند، برای پوست های چرب مناسب نیستند، این محصولات چربی و روغن پوست را تشدید می کنند و در نتیجه پلکتان چرب و روغنی تر می شود. قطعا استفاده از پرایمر برای زیرسازی و آماده سازی پوست های چرب پیش از آرایش چشم بهترین گزینه به شمار می آید.

پرایمرها به دلیل ساختاری که دارند، با جذب چربی پوست، سعی در کنترل چربی داشته و پوست را خشک می کنند. پرایمرهایی که پایه ای روغنی ندارند و فرمولاسیونشان بر پایه آب تشکیل شده، انتخاب های بهتری برای پوست چرب هستند. با استفاده از یک پرایمر خوب و با کیفیت، پلک چرب ظاهری کاملا مات پیدا می کند و آماده زدن سایه چشم و کشیدن خط چشم است.

  • از سایه پودری استفاده کنید.
    آیا پوست چربی دارید و نگران ریختن و پاک شدن آرایش چشمتان هستید؟ آیا ظاهر براق و چرب پشت پلک، هنگام آرایش آزارتان می دهد؟

سایه چشم پودری با ذرات ریز و درشت، بهترین انتخاب برای پلک های چرب است. سایه های پودری به خوبی روی زیرساز پرایمر کشیده شده و می توانید با یک براش آرایشی آن ها را محو کنید.

توجه داشته باشید که اگر پوستی چرب دارید، به هیچ عنوان از سایه های کرمی و مایع استفاده نکنید؛ چرا که سایه های کرمی و مایع بافتی شل داشته و در اثر چربی پلک، بعد از مدت کوتاهی می ریزند و آرایش چشمتان را خراب می کنند.

  • ریمل ضد آب بخرید.

شاید برایتان جالب باشد که ریمل چه ارتباطی با نوع پوست دارد. پوستی که به خودی خود چرب باشد، باعث چرب شدن و ریختن ریمل می شود و در نهایت به دلیل ریختن ریمل، زیر چشم ها سیاه و کثیف می شود. اما این موضوع دلیل بر این نمی شود که افرادی که پوست چربی ندارند، نمی توانند از ریمل استفاده کنند.

شرکت های سازنده در سال های اخیر محصولات جدیدی را روانه بازار کرده اند که ضد آب هستند. فرمولاسیون این ریمل ها به گونه ای است که پس از استفاده به سرعت خشک می شوند، در نتیجه به هیچ عنوان احتمال ریزش و سیاهی زیر چشم را ندارند.

این ریمل ها همان طور که از نامشان هم مشخص است، ضد آب هستند. بنابراین تنها با پاک کننده های مخصوص چشم شسته و پاک می شوند. این ریمل ها حجم و بلندی خوبی هم به مژه هایتان می دهند. استفاده توام از ریمل ضد آب با سایه چشم پودری و خط چشم ژلی، می تواند برای افرادی که پوست چرب دارند، انتخابی خوب و کارآمد باشد.

  • به جای مداد چشم از خط چشم استفاده کنید
    به جای مداد چشم از خط چشم استفاده کنید

برای کسانی که پوست چربی دارند، مداد چشم مناسب نیست. هر چقدر هم که مداد چشم خشک و فاقد چربی انتخاب کنید، باز هم به دلیل چرب بودن پلک، مداد پخش می شود. خط چشم های مایع و روغنی هم روی پلک چرب پخش می شوند و ظاهر زیبایی پیدا نمی کنند. خط چشم ضد آب و خط چشم های ژلی، روی پوست های چرب ثبات بیشتری داشته و در اثر تعریق نمی ریزند، به وسیله این مدل خط چشم ها می توانید به بهترین شکل در پشت پلک خط بکشید و به چشم هایتان فرم و حالت بدهید.
این خط چشم ها را در هر فصلی از سال می توانید استفاده کنید؛ حتی در روزهای تابستانی و گرم سال که تعریق زیاد است، این مدل خط چشم ها به کارتان می آید.

  • هر شب آرایشتان را پاک کنید.

شست و شو پوست هر شب و پاک کردن پوست از آلودگی ها و مواد آرایشی، می تواند به کنترل چربی کمک شایانی کند.

بعضی از خانم ها ممکن است به دلیل خستگی، از شستن پیوسته پوست و پاک کردن آرایش هر شب خودداری کنند؛ اما بایستی بدانید که باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست، علاوه بر اینکه باعث جوش و آکنه می شود، باعث بسته شدن منفذهای پوست شده و پوست در هنگام شب نمی تواند به خوبی تنفس داشته باشد، در نتیجه دچار جوش و آکنه می شود. پاک نکردن خط چشم جدای از اینکه باعث ورود آلودگی ها به منافذ پوست شده، به مرور باعث آسیب به پوست ناحیه پلک، افتادگی و شل شدن پوست می شود. شست و شو روزانه پوست می تواند در کنترل چربی پوست نقش به سزایی داشته باشد.

جمع بندی

در این مطلب نگاهی به نکات آرایش پوست چرب و استفاده از لوازم آرایشی مخصوص پوست چرب داشتیم. در طول این نوشتار سعی بر این داشتیم با ذکر روش های درست، شما را در آرایش صحیح و بی نقص چشم یاری کنیم.

در کنار تمامی نکاتی که به آن اشاره شد، بایستی این موضوع را مد نظر داشته باشید که تنها رعایت اصول و روش درست برای داشتن یک آرایش چشم بی نظیر کافی نیست، برای این منظور بایستی از پرایمر و لوازم آرایش مخصوص پوست چرب استفاده کنید تا به نتیجه ای مطلوب و دلخواه برسید.

تمامی این لوازم و انواع و اقسام محصولات آرایش چشم از جمله سایه چشم، خط چشم، مداد چشم و تقویت کننده مژه با کیفیت بالا و از برندهای برتر ایرانی و خارجی را می توانید در قسمت آرایش چشم فروشگاه اینترنتی الانزا (https://elanza.com/) پیدا کنید به صورت آنلاین خریداری کنید.

 

https://www.topnaz.com/%D9%81%D9%88%D8%AA-%D9%88-%D9%81%D9%86-%D8%A2%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%86%D8%B4%D9%85-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%DA%86%D8%B1%D8%A8/