سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه باید قبل از لیزر موهای زائد بدانیم

ااهمه‌ی ما گاهی اوقات احساس تنبلی می‌کنیم. اگر مجبور به اصلاح موهای خود نباشیم دیرتر از خواب بیدار می‌شویم و وقتی به خاطر موهای اصلاح نشده شبیه ماموت پشمالو شده باشید، اپیلاسیون هم گزینه خوبی نیست.

اصلاح مو آزاردهنده‌تر از هرچیز دیگری است. تصور کنید پاهای‌تان را اصلاح نکردید اما شلوار جین می‌پوشید، یا زیر بغل پرمویی دارید. شما هم با چنین موقعیت‌هایی آشنا هستید.

اگر به دنبال راه حل دائمی برای رفع مشکل موهای زائد را دارید بهتر است لیزر موهای زائد را امتحان کنید. در این‌ مطلب به شرح جزئیاتی درباره‌ی لیزر موهای زائد می‌پردازیم و آن‌چه که باید در خصوص این فرایند بدانید را برای‌تان آورده‌ایم.

در واقع لیزر موهای زائد با استفاده از سحر وجادو کار نمی‌کند

لیزر کاربردی در این روش درمانی از نوع لیزر آرایشی بوده و براساس نوع پوست و موی شما تنظیم می‌شود. نور متمرکز شده از لیزر مستقیما بر رنگدانه‌های موجود در فولیکول مو می‌تابد و فولیکول‌ها را در ریشه از بین می‌برد و از رشد موها جلوگیری می‌کند.

 

قبل از جلسه لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید نباشید

حداقل به مدت چهار هفته قبل از جلسه‌ی لیزر موهای زائد، باید از نور آفتاب پرهیز کنید چون در صورت آفتاب سوختگی یا برنزه شدن نمی‌توانید لیزر کنید. اگر از افراد فعال در محیط باز هستید، تابستان را برای شروع برنامه‌ی لیزر موهای زائد انتخاب نکنید. اکثر افراد پاییز یا زمستان را برای این کار انتخاب می‌کنند تا در تابستان موهای زائد کم‌تری داشته باشند.

 

باید از دستگاه‌های برنزه‌کننده اسپری‌های برنزه و لوسیون‌های برنزه اجتناب کنید

از این کار طفره نروید و اگر واقعا خواهان لیزر موهای زائد خود هستید، مدتی را در خانه بمانید و برنامه‌های تلویزیون را تماشا کنید.

 

قبل از شروع لیزر موهای زائد باید ناحیه مورد لیزر را اصلاح کنید.

باید ناحیه مورد لیزر را اصلاح کنید

لطفا با ظاهری پرمو لیزر را شروع نکنید. منظور ما اپیلاسیون نیست و نیازی هم به رشد موهای زائد قبل از لیزر وجود ندارد. اگر اخیرا اپیلاسیون انجام داده باشید، نمی‌توانید از لیزر استفاده کنید چون هدف لیزر رنگدانه‌های فولیکول مو است و برای انجام لیزر موهای زائد فولیکول باید وجود داشته باشد. بهترین کار اصلاح ناحیه‌ی مورد نظر یک روز قبل از لیزر است. در غیر این صورت متخصص پوست و مو با دادن یک ریش تراش به شما کمک خواهد کرد.

 

متخصص در جلسه اول یک آزمایش حساسیت روی پوست شما انجام می‌دهد

متاسفانه تمام انواع پوست واکنش مثبتی به لیزر آرایشی ندارند. ممکن است مشکلات رنگدانه، رنگ‌رفتگی و جای زخم روی برخی پوست‌ها ایجاد شود که باعث می‌گردد آزمایش حساسیت کوچکی صورت بگیرد.

 

پوست بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد نرم و لطیف نمی‌گردد

یک متخصص پوست و مو عقیده دارد پنج تا شش جلسه لیزر موهای زائد لازم است تا شاهد نتیجه شگفت‌انگیز لیزر باشیم.

 

زمان هر جلسه لیزر موهای زائد بین 20 دقیقه تا یک ساعت متغیر است

این مسئله بستگی به وسعت ناحیه مورد لیزر دارد. مثلا ناحیه‌ی زیربغل سریع‌تر انجام می‌شود، اما برای قسمت‌هایی مانند پاها یا کمر زمان زیادی صرف می‌شود. 

 

در حین انجام لیزر موهای زائد صرف از نظر ناحیه خاص لیزر باید از محافظ چشم استفاده کنید.

لیزر موهای زائد اطراف چشم مطلقا ممنوع است

شاید نور لیزر در ظاهر ایمن و بی خطر باشد اما می‌تواند برای چشم‌ها واقعا خطر زیادی داشته باشد. اهمیتی ندارد که لیزر موهای زائد در کجا انجام می‌شود بلکه باید همیشه از محافظ چشم استفاده کنید.

 

لیزر موهای زائد سراسر بدن در یک جلسه امکان‌پذیر نیست

اگر خلاف این مسئله را شنیدید سریعا محل را ترک کنید، چون بدن شما مقدار مشخصی از لیزر را می‌تواند جذب کند.

 

برای مشاهده نتایج لیزر باید صبور باشید

دلیل خوبی برای این کار وجود دارد. فولیکول‌های مو در چرخه‌ی طبیعی رشد قرار دارند. افرادی که نتیجه مثبتی می‌بینند معمولا هر چهار یا شش هفته یک‌بار برای افزایش قابلیت حذف فولیکول‌ها مراجعه می‌کنند. در این بازه‌ی زمانی موهای مرده خود به خود می‌ریزند.

 

بعد از سه ماه نتایج بارز لیزر موهای زائد را خواهید دید

صبر داشته باشید و به این جلسات ادامه دهید. شاید در جلسات اول لیزر موهای زائد تفاوتی در پوست خود احساس نکنید اما پس از گذشت سه ماه متوجه ریزش فولیکول‌های زائد خواهید شد.

 

لیزر برخی انواع پوست و مو کمی دشوار است اما غیرممکن نیست

موهای تیره به دلیل رنگدانه‌های‌شان گزینه خوبی برای لیزر موهای زائد هستند و به همین ترتیب موهای خاکستری، سفید، بلوند و رنگدانه‌های قرمز دشوار هستند. لیزر رنگ‌های تیره‌تر دشوارتر است اما شدنی است.

 

بعد از لیزر موهای زائد پوست شما حساس می‌شود و باید برای محافظت از آن از ضدآفتاب استفاده کنید.

 

بعد از لیزر موهای زائد کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده‌ی همیشگی از کرم ضدآفتاب ضروری است، اما قطعا باید از آن بعد از درمان استفاده کنید. بعد از لیزر موهای زائد پوست شما حساس می‌شود و شما باید از آن محافظت کنید.

 

لیزر موهای زائد به خودی خود آرامش‌بخش نیست

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، هر بار تابش لیزر مثل این است که یک نفر با نوارکشی به صورت شما می‌زند. شاید کمی دردآور باشد اما نتیجه‌ی دائمی آن ارزش تحمل این درد را دارد.

 

بعد از لیزر موهای زائد اپیلاسیون نکنید

اصلاح ساده به تنهایی کافی است اما از موچین استفاده نکنید. بیرون کشیدن فولیکول‌های مو بعد از لیزر موهای زائد مانع روند آن می‌گردد. ریزش موهای زائد باید خود به خود صورت بگیرد.

 

از مصرف عطریات و دئودورانت و دوش آب داغ پرهیز کنید

24 تا 48‌ ساعت بعد از لیزر موهای زائد و تا یک هفته بعد از لیزر دوش آب‌گرم بگیرید و بعد از آن پوست شما زیبا خواهد شد.

 

لیزر موهای زائد خطری ندارد

اگر لیزر موهای زائد در مطب انجام شود موثر و بی‌خطر است و موهای زائد را کاهش می‌دهد.

 

نکته مهم‌تر این‌که آیا لیزر ارزشش را دارد

باید بگوییم بله، ارزشش را دارد. لیزر موهای زائد 100% رفع موهای اضافی را تضمین نمی‌کند اما بعد از آن تعداد موها به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. در واقع لیزر موهای زائد شما را از داشتن موهایی مانند ته‌ریش خلاص می‌کند.